Auhinnaring

Ehk on nii mõnigi märganud, et ringlemas on selline asi nagu "Liebster award" suunitlusega uusi blogisid avastada. Sain minagi mõnda aega selle auhinna osaliseks ning nüüd lõpuks kirjutan sellest ka siin. Aitäh, Kai-Epp selle auhinna eest ja laheda initsiatiivi edasi viimise eest! Küll aga olen minagi piisavalt eestlane, et numbri 11 ees kahvatada, siis oli mul hea meel lugeda, kuidas Kohustuslik Tegevusvabadus Õmblusmamsli eeskujul asjale õige eestlaslikult lähenenud olid. Nii ka mina!

Mul ei ole hulgi blogisid, mida jälgin ning enamus neist on välismaised ja nn pildiblogid (a'la sartorialist), kust ideid ammutan. Seega polnudki kasvõi seda ühte blogi nii lihtne leida, sest suur osa käsitööblogijaid on juba pärjatud! Küll aga tuli mulle meelde üks väga lahe, kuid harvade postitustega blogi, mille postitusi alati ootan.
Mina annaksin auhinna edasi Reedale! Ta valmistab lihtsalt nii ilusaid ja ägedaid asju ja neid pitspükse tahaks endalegi!

Kui Reedal mahti peaks olema, siis küsiksin temalt:
1. Millal kunsti/käsitööga tegelema hakkasid?
2. Mis Sind selle juures köidab?
3. Kuidas oled oma oskused omandanud/saanud? 
4. Mis Sind inspireerib?
5. Mille poole püüdled?


Siin aga minu vastused Kai-Epu küsimustele:

1. Kui vana Sa olid, kui käsitööga tutvust tegid?

Mäletan, et võtsin esimest korda vardad kätte kuskil 5 aastaselt, aga no ega sealt mingit kudumit ei tulnud. Imiteerisin niisama vanaema liigutusi, kuigi ta küll püüdis mulle ka päris kudumist õpetada. Põhikooli ajal tegin endale ka igasugu redisaini asju, mida uhkelt kandsin, aga suurem õmblemishullus tuli peale kuskil 5 aastat tagasi ning viimase aasta jooksul olen oma huvi rohkem eesmärgipärasemaks muutnud.

2. Kas kooli ajal meeldis käsitöötund?

Mulle käsitöötund meeldis, kuna asjad on mul enamasti ikka hästi välja tulnud, kuigi pean tõdema, et igasugused niitidega tikkimised ja värgid on minu jaoks ikka liiga peen töö. Küll aga ei saa ma öelda, et kuulun selle enamuse hulka, kel ema või vanaema asjad valmis kudus või õmbles. Või no, pool salli kudus küll ema, aga kampsuni ja muu kraami tegin ikka ise!

3. Kes on olnud Sinu peamine õpetaja?

Olen iseõppija, kuigi vahel ei tahaks - see võtab lihtsalt kohutavalt palju rohkem aega, kui õpetaja käe all õppides. Kudumist on mulle veidi õpetanud vanaema nagu juba maininud olen. Õmblemist olen aga enamjaolt ise õppinud ning veidi aega ka Kullos Piret juures - siis hakkas areng ka oluliselt kiiremaks muutuma, sest sain teada paljud baastõed. Seetõttu läksid tööd ka palju korrektsemaks ja täpsemaks.

4. Kes on Sinu suurim eeskuju (nii käsitöös, kui ehk ka muidu)?

Selle küsimuse peale sai kursor päris pikalt vilkuda - ma ei oska nimetada ühtki eeskuju. Ma olen pigem unistaja ja eesmärkide seadja.

5. Mis Sind inspireerib?

Vaatan blogide kaudu palju maailma tänavamoodi (facehunter, sartorialist, advanced style etc.) ning mind inspireerib inimeste julgus riietega katsetamisel - tahaksin isegi veidi ekstravagantsemalt riietuda. Teisalt inspireerib mind muusika ning tihti ka kangad ja värvidekombinatsioonid ja vajadused.

6. On Sul veel hobisid?

Käsitööst on saanud minu peamine hobi, kuid kunagi tegelesin palju ka laulmisega ja fotoga. Nüüd istun klaveri taha ja laulan harva, ent kaamera satub seoses blogiga aina tihemini kätte ja Photoshop on avatud pea koguaeg!

7. Parim lõõgastus?

Päikesekiirtes peesitamine, hea muusika, jooga.

8. Kui Sa suureks saad, siis kelleks saad?

Ma arvan, et ei taha kunagi suureks saada! Aga kelleks ma siis siiski saada tahaksin? Olen proovinud igasugu asju teha, aga ma ei saa eitada, et olen käsitööhoolik ning seetõttu peaks see saamine siiski olema käsitööga või vähemasti kätega tegemisega seotud. Sinnapoole ma ka praegu püüdlen,

9. Lemmik muusikapala?

Oeh, nüüd peaks terve playlisti koostama. Muusikal on minu jaoks väga oluline roll. Võibolla oleks siin lugejal huvitav teada, et olen hariduselt hoopis muusikaterapeut. Mõtlen, et jagan pala, mida on just päikesepaistelisel hommikul mõnus kuulata. Aga just nii, et samal ajal ringi ei sahmi, vaid lihtsalt istud päikeses ja kuulad. Peale seda istud veel hetke ning siis asud tegemiste juurde. See on Debussy Arabesque. Sellest on palju erinevaid versioone, aga youtube'ist leidsin järgmise:


10. Sinu parim omadus?

Selle suure iseõppimisega käsitöös on mulle juurde tulnud hunnikus visadust.

11. Üks elu põhimõte? 

Tuleb osata iseennast kuulata ja võimatud asjad võimalikeks muuta!
/Kas olen unistaja või jah?

4 comments :

  1. Lahe, et vastata viitsisid, oli huvitav lugeda. Lisaks ei teadnud ma enne tolle Reeda blogist midagi. Väga muljetavaldav teine!

    Esta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reeda blogi avastasin alles kuskil pool aastat tagasi, kui olin järjekordsel tiirul netist eesti keelseid õmblusblogisid otsimas. Siis salvestasin ta kohe Feedly'sse ära!

      Delete
  2. Noo tore, et vastasid! Minu meelest ongi kõige vahvam selle auhinna juures, et saab avastada palju toredaid tegelasi. Reedast ei teadnud ka mina midagi. :) See ka, et saab teada blogijatest nii mõndagi, millest nad muidu ei räägi. ;)
    Lisaks kommenteeriksin, et jaah, iseõppimine on tihti aeganõudel ja vaevarikas, olen end küll kirunud, et õigel ajal ei kuulanud ja vaadanud targemaid, oli vaja põhimõtteliselt ise teha. Nüüd unistan, et saaks kuskilt nippe kiirde õppida mõne profi käe all.. Ning see muusikapala on just see, mis tänasest päevast puudus, aitäh!

    Kai-Epp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iseõppimine on jah tihti üsna vaevarikas ning isegi kui tundub, et internetiavarused on kõiksugu tarkusi täis, siis need videod ja tutorialid on tihti siiski üsna pealiskaudsed. Seetõttu otsisingi endale vahepeal õpetaja ning tellisin ka bookdepository'st kaks Claire B. Schaefferi raamatut (couture sewing), mis on päris asjalikud ja DVD'dega. Nendest tahaksin millalgi ka juttu teha, aga pole nende peenemaid tehnikaid veel põhjalikumalt katsetanud. Loodan, et ehk sellised raamatu postitused oleksid ka huvitavad lugeda.

      Delete

Populaarsed postitused

 

Kirjuta mulle!

Name

Email *

Message *

Aitäh,

Aitäh Sulle, et minu blogi külastad! Kui soovid end minu tegemistega mugavalt kursis hoida, siis jälgi mind Bloglovin'is või Facebookis!

Kõike mõnusat,
Ruth