Danger! High Voltage

Eelmisel nädalal veetsin liiga palju aega oma eksprompt õmblustoas, mistõttu selle nädala esimene positus tuleb alles nüüd ning samuti ekspromt, sest ühtki õpetust ette valmistatud ei ole ning ühegi õmblustööga hiilata ei saa. Mõtlesin, aga siiski, et kirjutaksin. 

Eelmist nädalat kirjeldab ehk kõige paremini see pilt:



Nimelt keesid mõtted, ideed ja kohustused, soovid üle pea ning ma olin üks närvilisuse hunnik. Eks peamine allikas oli ikka mure kollektsiooni pärast, sest paraku pean tõdema, et minust on saanud tõeline õmbluspedant. Samas annan endale aru, et mõtede ainult demmi jaoks tehtavate lisaaksessuaaride juures peaksingi silma kinni pigistama, aga see on raske. Mis ma olen aga juba positiivset leidnud kogu selle tralli juures on see, et ma olen viimasel paaril nädalal kohutavalt palju intensiivselt praktiseerinud ning ma näen, et minu töö on muutunud kiiremaks kvaliteeti kaotamata. Ehk siis ma olen saanud juurde kogemusi näiteks millal midagi on mõtet traageldada, kus on mingite detailide õmblemisel kitsaskohad. Samuti olen saanud nii mitmeidki varrukaid otsa panna, mis pidavat algajale õmblejale üks keerulisemaid asju olevat. Homme lähevad minu kooli harjutuspluusile samuti varrukad külge ning ma loodan, et ma ei saa sealt mingit säärast informatsiooni, mis paneb mind tõdema, et olen siiamaani kõik varrukad valesti kinnitanud. Samas öeldakse ju alati lause lõpus, et tehnoloogiaid on mitu. Võta siis näpust. 

Kui juba sujuvalt kooli peale läks, siis pajatan natuke sellest ka. Praegu õmbleme paralleelselt vesti ning pluusi. Vesti konstrueerisime loomulikult ise ja ka enda mõõtudele. Seega sai ja proove tehtud vestid seljas istuma pandud. Mul on väga hea meel, et otsustasin vesti kooli harjutusmaterjalist teha, sest päeval, mil pidin liistuga taskuid õmblema ei tulnud mul mitte midagi välja. Seega võin öelda, et liistuga taskud on hetkel minu nõrk koht ja kavatsen nui neljaks neid uuesti teha seni, kuni need ilusad tulevad. Kantidega taskutega pole probleemi, aga see liist. Teine asi, mis vesti juures ebaõnnestus oli eesääre rinnapealne (või kuidas seda seletadagi) kahandus. Üldmulje jäi siiski lõpuks kena ning tahaksin proovida millalgi ka ühe meeste vesti konstrueerida ja valmistada ja seda juba kaunite liistuga taskutega!

Pluusil sain täna kannaga krae tehtud, mis tuli täitsa okeilt välja, kui välja arvata see, et panin krae tegelikult tagurpidi peale. Samas ei paista see otseselt silma, sest moodustatud kant sai ilus ühtlane. Seepärast mõtlesingi, et las ta jääb. Kuna kollektsiooni juures sain päris ohtralt kaldutraageldusega kanti moodustada, siis tuleb see nüüd küll nagu tulejutt ja unepealt! Homme saab pluus juba nööbid ette ning manseti varrukasuusse. Varrukas külge ning saan ka pluusi valmis. Siis on mul mooduli lõpuni veel kaks nädalat, kus praktika tunde siis mõne vahva õmblustööga täita saan. Tõenäoliselt võtan aga oma kollektsiooni jaoks valmistatavad siidist aksessuaarid kaasa, millel on ohtralt käsitsi õmblemist. 

Mulle tegelikult hullult meeldib selline käsitsi õmblustöö kallal nokitsemine. Ükspäev õmblesin näiteks peale pandud taskut. Esialgu ikka masinaga nagu tavaliselt. Siis aga jäi see silma riivama, võtsin lahti ja panin käsitsipistetega. Palju kiftim jäi. Ruumilisem selline. Igasuguseid kaunistusi meeldib mulle ka rohkem käsitsi kinnitada, kui masinal. Muidugi kui sel üldse mingit mõtet ei ole, siis võib masinal ka lasta, aga mulle meeldib see mõte, et käsitsi õmmelduna on asjad kuidagi liikuvamad. Teisalt on vahva ka see, et tegelikult ei võta see käsitsi tegemine üldse eriti kaua aega. Ma siiamaani muigan kui keegi ohkab selle peale, et kuskilt midagi traageldama peab. Vahel säästab see korduvat harutamist ja seega korralikult aega. Aga tööstiilid on erinevad. Mina oma hoogsuses panen ikka ka vahel puusse ning iga kord korrutan siis endale, et ma pean saama nii osavaks, et ma võin sahmida küll, aga puusse enam ei pane. Ilus lootus :)

Igatahes ootan nüüd oma modellidega kohtumisi ning proove ning seejärel saan juba edasi õmblema hakata, kuid loodan, et enam DangerHighVoltage situatsiooni ei teki. 

Ahjaa, kui mõnel lugejatest on mõni tuttav, kes tegeleb juustega või meigiga ning sooviks mulle 14.märts MoeP.A.R.K.i'le appi tulla, siis oleksin kontaktide eest väga tänulik! Kohast töötasu ma kahjuks pakkuda ei suuda, küll aga organiseerin traspordi ning katan kuluvate toodete kulud. Ehk leiduvad mõned vahvad entusiastid! 

Nüüd aga tund aega puhkepausi ning tuleb jälle konstrueerima hakata!

0 comments :

Post a Comment

Populaarsed postitused

 

Kirjuta mulle!

Name

Email *

Message *

Aitäh,

Aitäh Sulle, et minu blogi külastad! Kui soovid end minu tegemistega mugavalt kursis hoida, siis jälgi mind Bloglovin'is või Facebookis!

Kõike mõnusat,
Ruth